[contact-form-7 id="25" title="טופס בסלולרי"]
תפריט
Smart-Biz - הקמת עסק

למה כדאי לדעת ערבית כאשר מנהלים עסק

כאשר אתם מנהלים עסק אתם תמיד חושבים כיצד לשפר את מצב העסק. יש כאן עניינים של עלויות תפעוליות ותמחורי מוצרים ושירותים. אך מי שעוסק בניהול יודע היטב שבניהול ישנו דגש גדול על יחסי אנוש. לא כל ההצלחה טמונה במספרים והחישובים הכלכליים. מנהל טוב הוא מנהל אשר יודע לתקשר טוב, כך הוא משיג את מטרותיו בצורה טובה יותר. כל הסוד טמון ביחסי אנוש, בין אם אלו עובדים, לקוחות או ספקים. אם יש לכם ניסיון ניהולי, סביר להניח שאתם כבר מתחילים להבין לאן אני חותר, ולמה חשוב ללמוד ערבית.

חלק נכבד מאוכלוסיית ישראל דובר ערבית ברמת שפת אם, ומי שמנהל עסקים בישראל עשוי במהרה למצוא את דוברי הערבית בקרב עובדיו, לקוחותיו או ספקיו. ומה יותר טוב מאשר תקשורת בשפת האם של האדם אשר עומד מולכם. גם אם אנכם שולטים בערבית בצורה מושלמת, ידע בסיסי בערבית עסקית אשר יאפשר לכם להחליף כמה משפטים יכול כבר לעשות הבדל ענק.

בתור מנהלים בוודאי נוכחתם שכאשר בונים יחסים אישיים מול העובדים, הספקים או הלקוחות, פשוט משיגים יותר. עובדים רוצים למצוא אוזן קשבת אצל המעסיק, וכאשר למעסיק אכפת מעובדיו יש להם יותר מוטיבציה, וזה דבר שלא ניתן לקנות בכסף. כאשר מעסיק מדבר עם עובדיו דוברי הערבית בשפתם, ובגובה העיניים, זה משפר מאוד את יחסי העבודה. אם יש לכם לקוחות דוברי ערבית גם אם תצליחו לתקשר איתם בעברית או באנגלית, עדיין אין שום דבר המשתווה לתקשורת בשפת האם. כך תגרמו להם להרגיש רצויים ולצאת בהרגשה טובה, דבר אשר יכול להפוך אותם ללקוחות נאמנים. וגם כאשר אתם זקוקים לקצת יותר גמישות מהספקים ונותני השירותים, במידה ותדברו בשפתם תצליחו לקבל מהם יותר.

לימודי ערבית עסקית פשוט משפרים את יכולות התקשורת שלכם ונותנים לכם עוד כלי חשוב אשר בעזרתו תוכלו להשיג את מטרותיכם.

לא לוותר על השוק הערבי

השנה האחרונה לא הייתה קלה לעסקים בישראל. כולם נפגעו ממגפת הקורונה וכולם נאחזים בכל מקור פרנסה אפשרי. אף אחד לא רוצה לאבד עכשיו לקוחות ולכן תהיה זו טעות אסטרטגית לוותר על הציבור הערבי. אתם יכולים להציע את המוצרים והשירותים שלכם לציבור הערבי בארץ, ואם אתם מדברים ערבית זה יהיה לכם יותר קל. מנהלי עסקים שהשכילו להבין זאת מצליחים לזכות בנתח שוק גדול יותר בציבור הערבי, יותר מאלו שלא מדברים ערבית. ועכשיו, כאשר אנו רואים שגם מדינות ערב רבות נפתחות בפנינו, צצות הזדמנויות עסקיות חדשות. לימודי ערבית יכולים לסייע לכם להפיק את המיטב מההזדמנויות החדשות אשר נפתחות בפניכם.

אם תשלטו בשפה הערבית במאת האחוזים זה יהיה מעולה, אך אל תחשבו שיש ללמוד את השפה הערבית על רזיה ועל בורייה בשביל להפיק ממנה תועלת. גם ידע בסיסי בערבית עסקית בפני עצמו יכול לעשות את ההבדל.

מאמרים שנוספו לאחרונה
אתר לעסק