[contact-form-7 id="25" title="טופס בסלולרי"]
תפריט
Smart-Biz - הקמת עסק

חשיבות המיתוג לעסק שלכם

אם תערכו סקר קצר בין המקורבים לכם ותשאלו מה מנחה אותם בבחירת מוצר ספציפי של חברה מסוימת, תגלו שהכל עניין של מיתוג.

חברה שמיתגה את עצמה כהכי איכותית מתחרה מול אחרים בקטגוריית איכות וחברה שמיתגה את עצמה כהכי זולה מושכת לקוחות בגלל תג המחיר ויש את העסקים שמגיעים אליהם כי הם הכי קרובים לבית ואחרים כי מבצעים משלוח עד 24 שעות. כל אחד מצא את הבידול שלו ומיתג את עצמו תחת זהות מסוימת שתיחרט היטב בזיכרונו של הלקוח.

תהליך מיתוג אינו פשוט ולרוב דורש ייעוץ מקצועי ומעורבות של מומחים משלב הזהות החזותית כמו הלוגו שלכם, צבעוניות אחידה שתוכלו ליישם בחנות עצמה או באתר האינטרנט ובכל החומרים הפרסומיים, כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה ומעבירה היטב את המסר בצורה קולעת וקולחת וכדומה.

לפניכם מספר טיפים לבניית מיתוג שיעבוד בשבילכם, משלב הרעיון והחזון ועד ההוצאה לפועל.

בחרו את הייחודיות שלכם

לפני הכל, החליטו מה מבדל את העסק שלכם על פני אחרים ובאילו הבטחות תוכלו לעמוד כלכלית על מנת להתמיד בבידול הזה. אם הבטחתם מחירים זולים במיוחד, יש לוודא שהמהלך אכן ישתלם לכם בהמשך, כנ"ל לגבי שליחות עד בית הלקוח בפרק זמן מוגדר מראש. זכרו שהמיתוג שלכם יושפע מהתוכנית השיווקית ומהבידול שלכם. אם אתם רוצים לשדר יוקרה, המיתוג שלכם אמור לשדר אקסקלוסיביות הן בשפה העיצובית והן בטקסטים ואם אתם משדרים מהירות, יתכן שיוסיפו למיתוג שלכם אלמנטים מתחום התחבורה, אם אתם מתמקדים במוצרי אווירה – המיתוג שלכם אמור לשדר פינוקים ואם אתם הולכים על הפן המקצועי – מומחים בתחומכם – הלוגו ככל הנראה והמיתוג הכולל יתמקד ברובד זה. חשוב לכתוב בריף מדויק למאפיינים של העסק שלכם לפני שניגשים למיתוג, כדי שתדעו לכוון היטב את המעצבים הגרפיים, אנשי התוכן וכדומה. חשוב גם לבצע מיפוי של מי קהל היעד שלכם על מנת לזקק ולחדד את המסר לפי הלקוח הפוטנציאלי. האם אלה אנשי עסקים שמתחברים יותר לעיצוב סולידי וקלאסי או אלה חבר'ה צעירים שמחפשים את התוסס, האופנתי והססגוני. חשבו איך הערך המוסף שאתם מציעים יבוא לידי ביטוי במיתוג הכולל ויעבור בין המילים, דרך העיצוב ומה שהוא ישדר להם.

מיתוג שרואים בעיניים

אל תתחילו לשווק או לעבוד בלי מיתוג – הליך קריטי להצלחה שלכם. השקיעו בהדפסת החומרים השיווקיים בבית דפוס אמין ומומלץ שיוכל להפיק עבורכם את החומרים עמם תיצרו את המיתוג של העסק.

מיתוג הוא תהליך שכולל יצירת שפה ויזואלית אחידה לעסק. הלוגו הוא חלק בלתי נפרד מהליך זה, כיוון שמדובר באייקון שאמור להיות זכיר ולייצג אתכם ואת העסק בדרך הטובה ביותר. לפעמים אנשים זוכרים לוגואים ולא שמות ולכן, זה חייב להיות סימן זכיר אבל שמשקף את העסק. חשוב לפנות לחברת גרפיקה המתמחה בנושא או לעצב בעצמכם באמצעות תוכנה ידידותית את הלוגו, תלוי אם יש לכם גישה מתאימה לכך. בכל מקרה, חשבו גם על גוונים שילוו את הלוגו ותוכלו ליישם בכל אמצעי השיווק והפרסום שלכם בעתיד. כך למשל, אם השפה העיצובית שלכם היא רוגע ואתם בוחרים בתכלת, כדאי להכיל את הגוון הנ"ל בכל החומרים הפרסומיים מכרטיסי הביקור ועד הרול אפים, דרך הרקע באתר האינטרנט ודף הפייסבוק וכלה בצביעת הקירות בבית העסק.
זכרו שביצירת מותג העקביות חשובה, ככל שתדגישו את הגוון המזוהה אתכם, את הלוגו ואת המסרים שאימצתם (למשל, חריצות, מהירות, אמינות, וותק) כך הם יחלחלו יותר לתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים.

מאמרים שנוספו לאחרונה